5 tipů, jak přestat žárlit

Víte, že žárlení vašemu vztahu ubližuje? Přesto se mu, ale nedokážete ubránit? Přepadne vás vždycky v tu nejnestřeženější chvíli a vy už pak jen křičíte a křičíte? Co dělat jinak, abyste pak nemuseli svého počínání litovat? Existuje vůbec něco, jak se proti zbytečnému žárlení bránit? Ano! A my víme co.

5 tipů jak přestat žárlit

1. Zaměřte svou pozornost na něco jiného

Jakmile ucítíte, že na vás jde opět vlna žárlivosti, přeneste svou pozornost na své okolí. Okamžitě se rozhlédněte kolem sebe a popisujte si v duchu, co vidíte. Pouliční lampa, semafor,  jednotlivé kusy nábytku v kanceláři.... Je jedno, co to bude. Záleží na tom, kde se právě nacházíte, když na vás žárlivost přichází. Přemýšlení o čemkoliv jiném uklidní vaši „bouřící se krev“ a vy budete za chvilku uvažovat opět klidně.

2. Počítání oveček

Že je to technika dobrá jen pro usnutí? Ale kdepak. V krizové chvíli se soustřeďte na mechanické počítání, které si předtím zvolíte. Hned teď si vyberte, jestli budete počítat pozpátku od stovky do nuly, zda budete jmenovat pouze sudá čísla, nebo začněte na milionu a budete odečítat sedmičku. Jakékoli automatické počítání, které vám vyhovuje,  uklidní během pár minut vaši žárlivou mysl.

3. Technika stopky

Předem si vyberte alespoň pět představ, které vás uklidňují nebo které ve vás navozují příjemné pocity. Dovolená u moře, procházka lesem, horká koupel se sklenkou vína.... Jakmile vás opět přepadne žárlivost, řekněte sami sobě STOP! Vybavte si svou uklidňující myšlenku a zůstaňte s ní tak dlouho, jak jen budete potřebovat.

4. Přehánění do absurdna

Toto už je technika pro pokročilejší žárlivce.  Sedíte sami doma a žádná z předchozích technik vám dlouho nevydržela? Zkuste opak! Poddejte se svým představám. Jen k nim ještě přidejte katastrofické scénáře. Jaké? Třeba takové, že vám nevěra vašeho partnera zničí vztah, že kvůli tomu ztratíte své kamarády, že ze zoufalství podpálíte dům, od něj chytne město, a celý tento počin bude interpretován jako teroristický útok, což způsobí.... Možná to zní podivně, ale když vyženete svou představivost až do takových absurdit, bude vám připadat samotná myšlenka na „nevěru“ vašeho partnera naprosto směšně.

5. Opakovat, opakovat a opakovat

Další z technik hodící se spíše pro pokročilé. Opět se žárlivým myšlenkám nebraňte, nechte je volně proudit vaší hlavou. K tomu ale klikujte, dělejte angličáky, držte plank... Dělejte prostě jakékoliv fyzické cvičení, které vy osobně nesnášíte. Věřte, že nutkavé myšlenky na to, co kde a s kým dělá právě váš partner, se vám už po chvíli takovéto fyzické aktivity vykouří z hlavy.

Registrace

Jsem

Hledám

Email

Podobné články

Registrace

Jsem

Hledám

Proč ELITE Date

Slibujeme příjemné a jednoduché hledání a výběr z UŽASNÝCH lidí, kteří budou splňovat vaše očekávání.

Více

Úspěšně se seznámili

Podle statistik se každý 5. člověk v České republice seznámí přes seznamku. Je to trend, který se v současné době stává běžným.

Více

Kde mohu najít výsledky osobnostního testu?

Výsledky testu si můžete přečíst ihned po vyplnění osobnostního dotazníku. Pokud se k nim však chcete někdy v budoucnu znovu vrátit, naleznete je po přihlášení do svého profilu v záložce Můj profil – Profil – Výsledek osobnostního testu - Zobrazit výsledek.

Více